Hankook DTM Motorsport

Hankook vstupuje již do osmé sezóny DTM a zintenzivňuje své aktivity v oblasti mezinárodního motorsportu

V důsledku změn technických pravidel lze v letošní sezóně 2018 očekávat mnohem napínavější a zajímavější průběh DTM závodů. Nově došlo u DTM vozů k omezení aerodynamických prvků i některých ostatních mechanických částí skrytých pod karosérií. Tím dochází ke snížení aerodynamického přítlaku téměř o jednu třetinu. Z tohoto důvodu by mohlo dojít k navýšení nejvyšší rychlosti v důsledku nižšího odporu vzduchu v závislosti na konkrétní závodní trati. Tím musí závodní jezdci projevit více svůj jezdecký um, aby mohli v důsledku nižšího aerodynamického přítlaku vozidla k vozovce úplně využít vysokou míru přilnavosti závodních pneumatik Hankook. A tato skutečnost je v popředí zájmu všech.

Thomas Baltes, hlavní DTM inženýr výrobce Hankook: „Během testů na okruhu v Hockenheimu si týmy vyzkoušely všechny možnosti k optimálnímu sladění vozidel na závodní pneumatiky Hankook, a to počínaje nastavením náklonu kola, přes různé hladiny tlaku uvnitř pneumatik až po nastavení tlumičů. V důsledku nižšího přítlaku působí na konstrukci pneumatik nižší síly než v loňské sezóně dle předchozích technických nařízení pořadatelů závodů. Závodní jezdci se svými týmy nyní mohou a dokonce musí jít víc na limit, aby bylo v důsledku nižšího aerodynamického přítlaku vůbec možné závodní pneumatiky Ventus Race udržet v tempu a vyrovnat tak chybějící přítlak vozidla. Letos se mnozí pokusí jezdit s nižším tlakem v pneumatikách než vloni. Celkově se nám pro letošní sezónu značně rozšířilo spektrum parametrů seřízení závodních vozidel. Navíc to, co DTM závodní jezdci poznali v loňské sezóně ohledně Hankook závodních pneumatik, nebudou již letos moct stoprocentně využít. Tím bude letošní sezóna 2018 ještě zajímavější, vše je zcela otevřeno a přesně to chtějí také fanoušci zažít.“

Na závodních pneumatikách Hankook se letos v rámci programu závodů cestovních vozů DTM pojedou také Mistrovství Evropy FIA Formule 3, závody Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup a závody Supercar Challenge powered by Hankook. Manfred Sandbichler, ředitel motor sportu Hankook Evropa: „Určitě vítáme vysoký počet různých závodů v programu DTM, stejně tak závody na mezinárodních tratích v Misanu, Itálii a Brands Hatch, v Anglii, které se letos pořádají buď poprvé nebo se do seriálu po delší době vracejí. Tím můžeme oslovit ještě více nadšenců do motorsportu a diváků z celé Evropy. Skutečnost, že se prakticky všechny závody cestovních vozů DTM jezdí na našich závodních pneumatikách, vypovídá o vysoké kvalitě a všestrannosti našich vysoce výkonných pneumatik Hankook. Ukazuje se, že se námi vynaložená práce a investice do výzkumu a vývoje skutečně vyplácí.“

Na závodních pneumatikách Hankook Ventus Race se kromě DTM jezdí také mnoho dalších mezinárodních automobilových závodů. Výrobce Hankook neustále rozvíjí spolupráci s výrobci vozidel a pořadateli automobilových závodů v celosvětovém měřítku. Již v lednu zahájil výrobce prémiových pneumatik Hankook sezónu mezinárodních vytrvalostních závodů soutěží 24H Dubai 2018. Jedná se o první etapu závodů 24H powered by Hankook. Naplánovaných je dalších celkem osm etap na třech kontinentech. Hankook dodává své závodní pneumatiky Ventus Race také na mistrovství vytrvalostních závodů VLN, jakož i na závody 24H na okruhu Nürburgring.

To samé platí pro série závodů mladých talentů, např. Mistrovství Evropy FIA Formule 3, FIA F4 Spain & SMP Formule 4, jakož i F4 British Championships certified by FIA, během kterých mladí závodní jezdci profitují z vysokého výkonu a trvalé stability závodních pneumatik Hankook. Hankook podporuje svými vysoce výkonnými produkty také závody ADAC TCR Germany, Groupo Peroni v Itálii nebo Supercup Challenge powered by Hankook v Nizozemí. V letošním roce zahájil výrobce prémiových pneumatik exkluzivní spolupráci s výrobcem sportovních automobilů Radical a svému novému partnerovi dodává svůj úspěšný model závodních pneumatik Ventus Race na série mezinárodních závodů North American Masters, European Masters nebo poháry Middle East Cup, Canada Cup, Australia Cup a Scandinavia Cup.

Dieter Gass (ředitel motorsportu Audi): „Od loňské sezóny hrají pneumatiky během DTM závodů stále větší roli než v předchozích letech. Kdo je umí optimálně používat, může jako jezdec získat rozhodující výhody. Výrobce Hankook si ceníme jako spolehlivého partnera závodů DTM.“

Jens Marquardt (ředitel motorsportu BMW): „Závodní pneumatiky pro vozy DTM jsou vysoce komplexními produkty, které musí poskytovat optimální výkon při vysoké míře opotřebení za všech povětrnostních podmínek – počínaje teplotami kolem nuly až po skutečná vedra. Hankook v roli dodavatele závodních pneumatik pro seriál DTM nám poskytuje již po dobu několika let velmi dobrý materiál. Na letošní sezónu pořadatelé závodů vypracovali nová technická nařízení, v rámci kterých dochází k sníženému přítlaku a změně dalších parametrů v porovnání s loňskou sezónou. Navzdory těmto změnám však věřím, že se nám také díky pneumatikám Hankook bude letos opět velmi dařit.“

Ulrich Fritz (ředitel týmu Mercedes-AMG DTM): „S radostí jsme uvítali, že i v letošní sezóně jdeme na start s výrobcem Hankook jako dodavatelem závodních pneumatik. Hankook vždy byl a je spolehlivým partnerem, který neustále usiluje, aby jeho přínos umožňoval napínavé a současně bezpečné situace během závodů DTM.“