20180919_First_Hankook_bus_tyre_specification_for_electromotive_use

Hankook rozšiřuje portfolio, nabízí pneumatiky i pro elektrické autobusy

Hankook rozšiřuje své portfolio pneumatik v sektoru městských a příměstských autobusů. Výrobce prémiových pneumatik dodává poprvé pneumatiky v rozměru 315/60 R 22.5 pro elektrobusy v městské hromadné dopravě. Pneumatiky SmartCity AU04+ se vyznačují především velmi nízkým valivým odporem a mají tak svůj přínos k šetrnému provozu akumulátorů, integrovaných do elektrobusů. Celková hmotnost elektrobusu bývá díky integrovanému akumulátoru mnohem vyšší. Z tohoto důvodu jsou pneumatiky vybavené stabilní kostrou a mají také vyšší zátěžový index 154/148J (156/152F), což odpovídá nosnosti 8 tun na nápravu. Standardní nosnost pneumatik v tomto rozměru obvykle obnáší 7 tun na nápravu.

Vývoj těchto nových pneumatik pro autobusy byl kromě toho zaměřen na vynikající trakci a brzdění, především na mokré vozovce. Dipl.-Ing. Klaus Krause, ředitel Evropského výzkumného a vývojářského centra vysvětluje: „V porovnání s běžnými spalovacími motory je elektromotor schopen okamžitého dosažení maximálního kroutícího momentu. Vozidlo a pneumatiky tak v důsledku toho reagují mnohem rychleji na aktuální rychlost nebo na měnící se podmínky na vozovce. Na pneumatiky pro vozidla s elektromotorem jsou proto kladeny mnohem větší nároky. Díky mimořádné přilnavosti dochází k omezení vzniku nerovnoměrného opotřebení, aniž by ale došlo ke zkrácení dlouhé životnosti.“

Dlouhou životnost mimo jiné zaručuje optimalizovaný tvar klikatých drážek, které zvyšují tuhost bloků. Neustálé zastavování a rozjezdy pneumatiky navíc enormně a nerovnoměrně zatěžují. „Z tohoto důvodu jsme u pneumatiky SmartCity AU04+ přizpůsobili šířku a tvar ramen a zaručujeme tak rovnoměrnější opotřebení. Vylepšená molekulární struktura v nové běhounové směsi pak umožňuje zvýšení odolnosti pneumatik proti vysokým teplotám a v důsledku toho má také svůj přínos na prodloužení životnosti,“ doplňuje Dipl.-Ing, Klaus Krause.

SmartCity AU04+ má v zájmu zvýšení bezpečnosti jízdy zesílené bočnice. Tato zesílení chrání bočnice od poškození při kontaktech s obrubníky. „Především u pneumatik elektrobusů, které v důsledku provedení pohonu bezprostředně zrychlují a tím se také vystavují agresivním kontaktům s obrubníky, představují zesílení bočnic mimořádně významný ochranný prvek,“ vysvětluje, Klaus Krause.