Goodyear uvádí na trh nové pneumatiky pro lehká nákladní vozidla se zvýšenou robustností pro využití za všech podmínek a pro všechny typy vozidel

Společnost Goodyear uvádí na trh nové pneumatiky KMAX S a KMAX D v rozměrech 17.5 a 19.5 palce pro řízené i hnané nápravy. Nové pneumatiky by měly uspokojit poptávku zákazníků po robustních a všestranných pneumatikách, výkonných za všech povětrnostních podmínek a s nízkými provozními náklady na ujetý kilometr. Byly vyvinuty, aby splňovaly jak požadavky vozidel s konvenčním vznětovým motorem, tak i modelů s hybridním a elektrickým pohonem. Hlavním zadáním pro vývojáře byl vysoký kilometrový proběh, jako další priority byly stanoveny silná trakce, precizní ovladatelnost a dlouhá životnost pneumatik určených pro vozidla překonávající velké vzdálenosti v regionálním a městském provozu.

Nové pneumatiky KMAX S a KMAX D se začínají prodávat postupně od dubna 2018 (viz tabulka). Nahradí pneumatiky Goodyear RHS II, respektive RHD II (+), a vycházejí z osvědčené technologie KMAX v kombinaci s robustní konstrukcí kostry. Mezi jejich přednosti, které pomáhají snížit provozní náklady ve srovnání s předchozí řadou, patří vysoký kilometrový proběh při jakémkoli typu dopravy, funkční všestrannost v širokém spektru služeb a odolnost v nepříznivých podmínkách. Dezény pneumatik pro řízené i hnané nápravy odpovídají současné i budoucí známé legislativě pro zimní pneumatiky. Upravená hodnota valivého odporu omezuje zbytečné přehřívání při provozu a snižuje spotřebu paliva.

„Nové pneumatiky, které právě uvádíme na trh, rozšiřují naši úspěšnou řadu pneumatik s vysokým kilometrovým proběhem KMAX tak, aby vyhovovaly i uživatelům lehkých užitkových vozidel s ráfky 17.5” and 19.5”. Jde o extrémně robustní a všestranné pneumatiky, ideální pro jakékoli povětrnostní podmínky a nejrůznější vozidla. Při jejich vývoji jsme zohlednili i vývoj nových vozidel a technologií, jehož výsledkem je stále častější využívání hybridních a elektrických pohonů,” řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu nákladních pneumatik v Evropě. „Pneumatiky KMAX jsou určeny pro dopravce, jejichž vozidla slouží převážně k rozvážce, u níž je hlavním ekonomickým faktorem vysoký kilometrový proběh. V kombinaci se širokou řadou podpůrných služeb a řešení, které Goodyear pro vozové parky nabízí, zbavují správce starostí a přispívají k jejich ziskovému podnikání.”

KMAX S

Pneumatiky KMAX S pro řízenou nápravu mají v rozměrech 245/70 R17.5 a 265/70 R17.5 robustní dezén se čtyřmi žebry, všechny ostatní velikosti jsou pětižebrové. Vyznačují se zejména přesným ovládáním díky vyššímu poměru netto-brutto a výztuhám mezi žebry. Vícenásobně zakřivený pilovitý tvar ramenních dezénových drážek přispívá k robustnosti celé pneumatiky a trvalý agresivní design zajišťuje její rovnoměrné opotřebovávání za všech provozních podmínek během celé doby její životnosti. Dobré brzdné vlastnosti se udržují při jakémkoli stupni opotřebení.

KMAX D

Směrový dezén běhounu pneumatik KMAX D na hnací nápravu zlepšuje trakci díky optimalizovanému tvaru široce rozevřeného V. Otevřené dezénové drážky a hrany pomáhají s trakcí na jakémkoli povrchu a spojovníky v oblasti ramene zesilují žebra a zvyšují odolnost vůči roztržení při vysokém točivém momentu. Vyšší tuhost zajišťují výstupky v ose běhounu, které podporují trakci i při vyšším stupni opotřebení. Agresivní dezén se udržuje až do konce životnosti pneumatiky, což zajišťuje její vysoký kilometrový proběh, stabilní ovladatelnost a dobrou trakci i při vysokém stupni opotřebení.

Prémiová směs běhounu pneumatik KMAX S i KMAX D je odolná vůči otěru a zajišťuje delší kilometrový proběh, nižší zahřívání při provozu a optimalizovanou hodnotu valivého odporu. Struktura pevných pásů v konstrukci pneumatiky odolává nárazům a poskytuje pohodlí a odolnost. Robustní okraje pneumatik snášejí přepravu nejrůznějších nákladů a díky své odolnosti jsou pro uživatele zárukou bezstarostného provozu.

Všechny rozměry pneumatik řad KMAX S a KMAX D splňují požadavky kladené na zimní pneumatiky označené symbolem sněhové vločky v horském masívu (3PMSF).

Líbí se vám článek? Sdílejte ho!