Bridgestone Battlax Racing R11

Bridgestone představuje novou závodní pneumatiku Battlax Racing R11

Bridgestone představil pneumatiku Battlax Racing R11, s níž vstupuje do nové éry závodních pneumatik s drážkovaným dezénem. Pneumatika Battlax Racing R11 poskytne jezdcům na supersportovních a hypersportovních motocyklech potřebnou jistotu k vylepšování svých časů na kolo při jízdě na závodním okruhu.

Pneumatika R11 disponuje pozoruhodnou kombinací technologií Bridgestone, zdokonalovaných v motocyklových závodech nejvyšší úrovně, s vyspělou novou směsí a konstrukcí. Díky tomu poskytuje nejvyšší úroveň jízdních vlastností v segmentu závodních pneumatik s drážkovaným dezénem. A to všechno bez kompromisů z hlediska závodní DNA značky Bridgestone.

Nico Thuy, vedoucí evropské motocyklové divize ve společnosti Bridgestone Europe, k tomu říká: „Pocit jistoty je v závodech rozhodující. Bridgestone poskytuje s pneumatikou Battlax Racing R11 jezdcům ještě vyšší úroveň adheze a maximální pocit kontaktu s vozovkou při jízdě na závodním okruhu, a to zejména na vjezdu do zatáčky, kde je pocit jistoty tak důležitý. Jezdci budou s pneumatikou R11 dosahovat ještě lepších časů na kolo hned od startu!“

Bridgestone Battlax Racing R11

Cit pro výkon

Bridgestone při vývoji pneumatiky R11 stanovil jako měřítko aktuální pneumatiku Battlax Racing R10 a zaměřil se na vylepšení zpětné vazby pro jezdce z hlediska kontaktu pneumatiky s povrchem vozovky. Jezdec tak může útočit během závodu na rekordní časy v každém kole ve velkém rozsahu provozních podmínek.

Adheze při brzdění a zrychlení

Základem konstrukce přední pneumatiky R11 je nový variabilní bezešvý ocelový nárazník V-MSB (Variable Mono-Spiral Belt), který vytváří vyšší tlak v oblasti styčné plochy a dokáže přenášet vyšší síly při průjezdu zatáčkou. Jezdec může využívat vyšší úroveň adheze a vjíždět do zatáček vyššími rychlostmi. Lepší pocit kontaktu s vozovkou mu přitom dodá ještě větší pocit jistoty.

V konstrukci zadní pneumatiky nalézá uplatnění přídavný nárazníkový pás GP, který se osvědčil v závodních pneumatikách Bridgestone V02 s hladkým dezénem, umístěný nad ocelovým nárazníkem V-MSB s optimalizovanou schopností deformace. Výsledkem je zadní pneumatika s vyšší schopností přenášet spolehlivě hnací sílu na vozovku, konzistentními výkony v průběhu celé životnosti a vyšší úrovní adheze ve všech fázích jízdy.

Co se týče dezénu běhounu, podrobili inženýři společnosti Bridgestone analýze nejprve úhel oděru při zrychlení a deformace při brzdění a průjezdu zatáčkou. To jim umožnilo vyvinout pro pneumatiku R11 inovativní rozmístění drážek, které se vyznačuje maximální tuhostí při průjezdu zatáčkou a maximálním kontaktem s povrchem vozovky ve fázi akcelerace, a to vše při zajištění optimální deformace pro lepší časy během zahřívací fáze.

Bridgestone Battlax Racing R11

Rychlejší časy na kolo

Testovací jízdy na závodním okruhu1 prokázaly výrazné zlepšení v porovnání s předchůdcem ve všech oblastech, zejména pak na vjezdu do zatáčky, který dodává jezdci ještě vyšší pocit jistoty. To se projevilo v dosahovaných časech na kolo. Motocykl na pneumatikách R11 zajížděl konzistentně rychlejší časy na kolo, přičemž nejrychlejší čas na kolo byl o 1,3 % lepší.

Nová pneumatika Battlax Racing R11 je určena pro všechny kategorie závodních silničních motocyklů, včetně mistrovství SSP 300, SSP 600 a SST 1000, jakož i všech pohárových závodů jednotlivých výrobců.

Bridgestone uvede od ledna do března 2018 na trh kompletní sortiment dvou rozměrů pro přední kolo a 6 rozměrů pro zadní kolo. Všechny rozměry pneumatiky R11 budou nabízeny se středně tvrdou směsí. Pro některé rozměry bude na přání k dispozici měkká směs.

Bridgestone představil nejnovější závodní pneumatiku Battlax Racing R11 ve Španělsku, kde nejvýznamnější prodejci a novináři z celé Evropy testovali pneumatiku Battlax Racing R11 na proslulé závodní trati Monteblanco a oceňovali její výkony.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho!