Autobild zveřejnil výsledky testu celoročních pneumatik 185/65 R15

Před koncem loňského roku rozvířily internet debaty o výroku šéfa německé pobočky Michelinu Jürgena Johna, který například tvrdil, že měnit pneumatiky při ojetí na 4 mm a méně je zbytečné, protože pneumatiky prý stejně fungují až do ojetí na 1,6 mm. Dodal také, že ostatní výrobci složení směsi záměrně upravují tak, aby s co nejvyšším vzorkem fungovaly co nejlépe, ale se snižujícím se dezénem jejich funkčnost klesala. Německý magazín Autobild se i na základě těchto tvrzení rozhodl uspořádat netradiční test celoročních pneumatik 2018.

Magazín v testu celoročních pneu v rozměru 185/65 R15 přitom srovnal pneumatiky nejen nové, ale právě i ojeté. K testu vybral pneumatiky Michelin CrossClimate+, GoodYear Vector 4Season Gen2, Pirelli Cinturato All Season, Hankook Kinergy 4S, Vredestein Quatrac 5 a Nokian Weatherproof. A jak se jednotlivé pneumatiky v různých hloubkách dezénu chovají, je občas překvapivé.

Jak test celoročních pneumatik probíhal?

K testování byly připraveny tři různé druhy povrchu, na nichž se testovala ovladatelnost a brzdění. Využívána byla též mokrá vozovka, na níž se testovala odolnost proti aquaplaningu, ale i chování na kruhové dráze. Vzhledem k občasnému použití celoročních pneumatik na zasněžených silnicích se na sněhu porovnávala trakce a chování při slalomu. A konečně body si mohly celoroční pneu připsat i za svoji ekonomičnost, body se udělovaly za pořizovací cenu, kilometrový průběh či valivý odpor.

Testovacím vozem byl Opel Corsa, na nějž technici pneumatiky s rozměry 185/65 R 15 obuli. První testování se odehrávalo na zcela nových pneumatikách. Následně byl vzorek pomocí speciálního přístroje „ojet“ na 4 mm, což je v České republice minimální povolená hloubka vzorku pro zimní pneumatiky, a test se opakoval. A totéž se pak dělo i s 2mm vzorkem. Redaktory Autobildu přitom zajímalo, jak se v průběhu hloubky dezénu jízdní vlastnosti mění. 

Výsledky

michelin-crossclimate-plus

1. místo: Michelin CrossClimate+

V testu vcelku jasně vyhrály pneumatiky Michelin CrossClimate+. Ačkoliv jde o univerzální pneumatiky, nabídly výborné jízdní chování na všech testovaných druzích povrchu. Autobild zjistil i to, že jako nové, ale i se 4mm a 2mm vzorkem se chovaly prakticky stejně a jejich funkčnost prakticky neklesala. Se čtyřmilimetrovou hloubkou vzorku se pouze minimálně zhoršilo chování na sněhu a mokru, ale ovladatelnost a brzdění na suchu naopak zlepšilo.

goodyear-Vector-4Seasons-Gen-2

2. místo: Goodyear Vector 4Seasons Gen2

Na druhém místě skončila celoroční pneumatika Goodyear Vector 4Seasons Gen2, která taktéž předvedla vynikající výsledky na všech druzích povrchu. Nejlepší hodnocení si odnáší ze sněhu, kde byla dokonce ještě lepší než Michelin. Spoustu kladných bodů nasbírala pneu i na mokru. Jízdní vlastnosti se při ojetí na 4 mm také výrazně nezhoršily, ačkoliv byl rozdíl větší než v případě vítěze testu. 

Pirelli-Cinturato-All-Season

3. místo: Pirelli Cinturato All Season

Bronzovou příčku si vyjezdila pneumatika Pirelli Cinturato All Season, která nasbírala body sněhu i na mokru, ale čím více se ojíždí, tím horší výkony podává. Rozdíl je oproti prvním dvěma příčkám znatelný. Se čtyřmilimetrovým vzorkem je slabší na sněhu, ale na mokru si zachovává stále vcelku dobré jízdní vlastnosti. Redaktoři ji doporučili pouze s menšími výhradami.

 

Chcete si přečíst celý test a vidět, které pneumatiky se umístily na dalších třech pozicích? Klikněte sem: test celoročních pneu 185/65 R15.

 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho!